به چه دستگاه‌ هایی تجهیزات تخلیه و بار گیری می‌ گویند؟

مقدمه

یکی از رایج‌ ترین فعالیت‌ هایی که هنگام ساخت و ساز یک ساختمان صورت می‌ گیرد بار گیری مصالح و تخلیه ی آن ها در محل پروژه می ‌باشد. این اقدامات را به وسیله تجهیزات متنوعی انجام می ‌دهند که بایستی در انتخاب آن ها حتما دقت نمایید که از ماشین آلات متناسب با فعالیت خود در بهترین کیفیت استفاده کنید، تا صدمه ای به بار ها در هنگام تخلیه و بار گیری وارد نشود.

من قصد دارم با نوشتن این مقاله شما را با انواع تجهیزاتی که در زمینه بار گیری و تخلیه مصالح ساختمانی به کار می ‌روند، آشنا کنم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می ‌توانید من را تا انتهای مقاله همراهی کنید. شرکت مال عاشور جنوب تولید کننده قیف صنعتی و انواع تجهیزات تخلیه و بار گیری با کیفیت در اصفهان می ‌باشد. برای خریداری به شما پیشنهاد می‌ کنم به این مجموعه حتماً سر بزنید.

ساخت گراب گروه مپنا

معرفی تجهیزات تخلیه و بار گیری ساختمان

به ماشین آلات و دستگاه‌ هایی که توسط آن ها مصالح مورد نیاز برای ساخت یک پروژه را به محل مورد نظر حمل و نقل می کنند تجهیزات بار گیری و تخلیه ساختمانی می ‌گویند. در واقع استفاده از این ابزار ها باعث می ‌شود که بتوان مصالح زیادی را در کم ترین زمان جابجا کرد و علاوه بر آن به پیشرفت پروژه مورد نظر سرعت عمل زیادی بخشید. اما این تجهیزات در انواع مدل در بازار دیده می‌ شوند. علت آن این است که ارتفاع سطح زمین تا کف ماشین‌ های بار گیری متفاوت بوده و حتی ممکن است در حالتی غیر استاندارد قرار داشته باشد.

بنابراین این نوع ابزار ها را می ‌توان بر حسب نیاز و موقعیت کاری خود انتخاب و خریداری کنید، تا به نحو احسن مراحل بار گیری و تخلیه مواد را انجام دهید. در صورت تعمیر تجهیزات تخلیه و بار گیری و هم چنین خریداری انواع گراب صنعتی پیشنهاد می ‌کنم به شرکت ایران گراب مراجعه کنید.

معرفی چادر بار گیری یا داک شلتر:

یکی از تجهیزات مخصوص بار گیری داک شلتر نام دارد. این چادر به عنوان یک پوشش محافظتی عمل می ‌کند و در مواقعی که قصد دارند بار را در امنیت بیشتر و به دور از وزش باد خالی کنند از این مدل چادر ها استفاده می ‌کنند.

 زمانی که داک شلتر یا چادر هوا بند در محل مورد نظر نصب می ‌شود سرعت عمل تخلیه‌ ی بار یک کارخانه یا ساختمان بالا تر رفته و سبب می ‌شود که ماشین آلات سنگین بتوانند بدون هیچ مشکلی بار مورد نظر را به سوله، کارخانه یا محل پروژه منتقل و در آن جا تخلیه نمایند. علاوه بر آن این چادر مانع از ورود آلودگی و گرد و غبار به داخل بار تخلیه شده می ‌شود.

هاپر دوقلو

آشنایی با داک لولر:

همان طور که اشاره کردم، در زمان تخلیه بار ارتفاع سطح زمین تا کف ماشین ‌های بار گیری بایستی در یک سطح تراز قرار بگیرد. به همین منظور از رمپ تخلیه برای کاهش اختلاف ارتفاع بین کامیون و سطح بار استفاده می ‌کنند. در واقع سطح این ابزار صاف بوده و قابلیت تنظیم ارتفاع دارد و مانند پلی در بین وسیله ی نقلیه مورد نظر و محلی که قرار است بار ها در آن جا تخلیه شوند، قرار می ‌گیرد. این وسایل ضد لغزش بوده و در امنیت بالا می ‌توانند اجسام را بدون لیز خوردن به محل مورد نظر انتقال دهند.

در واقع هدف استفاده از رمپ تخلیه جابجایی و حمل بار در سریع ‌ترین زمان و با امنیت بیشتر است. اغلب برای ساخت کف این ابزار ها از ورقه‌ های آهنی استفاده می‌ کنند که سنگین و لغزنده نباشد. اما اگر در فضای باز برای جابجایی بار از آن ها استفاده می‌ کنید، بهتر است نمونه‌ هایی که از ورقه‌ های گالوانیزه در کفشان به کار رفته است را انتخاب نمایید، تا بتوانند در مقابل بارش برف و باران از سر خوردن بار جلوگیری نمایند.

معرفی مینی داک لولر دستی:

سکو های بار گیری دستی همان طور که از اسمشان مشخص است به وسیله ی دست می ‌توان ارتفاع آن ها را به هر میزانی که نیاز است، تنظیم نمود. بنابراین این مینی داک لولر ها را بهتر است در مواقعی استفاده کنید که ارتفاع سطح زمین تا کف کامیون نهایتاً بیست سانتی‌ متر باشد و یا این که ماشین آلات بار گیری در محل تنوع زیادی نداشته باشند. زیرا در چنین شرایطی شما می ‌توانید با تنظیم دستی ارتفاع به راحتی با استفاده از این مسطح کننده‌ ها یک پل ارتباطی بین محل تخلیه بار و ماشین‌ های بار گیری برقرار کنید.

در واقع استفاده از این نوع ابزار ها به صرفه ‌تر بوده و برای تخلیه بار دیگر نیازی به نیروی انسانی زیادی نیست. سکو های بار گیری دستی در انواع جنس و طرح ساخته می ‌شوند. به همین خاطر قیمت‌ های متنوعی دارند. اما همیشه پایین ‌تر بودن هزینه پرداختی آن ها به معنای نا مرغوب بودنشان نیست. این ابزار آلات هم به صورت آماده در بازار موجود می‌ باشند و هم قابل سفارش اند. شما می ‌توانید قبل از سفارش با مشاورین فنی مهندسی شرکت ایران گراب صحبت کنید.

رمپ بار گیری سیار یا متحرک:

این ابزار ها برای از بین بردن و مسطح سازی فضای بین سکو های بار و کامیون بار گیری استفاده می‌ شوند و در زمان نصب آن ها نیرو های انسانی نیز می ‌توانند بر روی آن ها رفت و آمد کنند. حتی می ‌توان توسط یک راننده لیفتراک عملیات جابجایی بار را بر روی آن ها انجام داد بدون آن که به نیروی انسانی بیشتری نیاز باشد‌.

 رمپ‌ های بار گیری سیار بوده و می ‌توان آن ها را برای نصب به هر محلی که نیاز به تخلیه بار است، ببرید. به همین خاطر در اکثر کارخانه ‌ها، کار گاه ها و پروژه‌ های ساختمانی وجود آن ها امری ضروری است.

نتیجه گیری:

یکی از نگرانی ‌هایی که همیشه برای صاحبان کالا وجود دارد نحوه تخلیه و بار گیری آن ها است. به همین دلیل با ساخت ابزار آلات و ماشین‌ های بار گیری جدید سعی بر آن بوده که در صنعت حمل و نقل مصالح و کالا ها پیشرفت ‌های چشمگیری به وجود بیاید و از این طریق از نگرانی افراد و هم چنین نیاز پیدا کردن به نیرو های انسانی بیشتر کم کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *