تفاوت گراب رادیویی و هیدرولیکی

تفاوت گراب رادیویی و هیدرولیکی

تفاوت گراب رادیویی و هیدرولیکی

گراب هیدرولیکی و گراب رادیویی از مهمترین مدل های گراب در حمل و جابجایی مواد سنگین می باشند که عمدتا برای بارگیری و تخلیه ضایعات فلزات، کاغذهای ضایعاتی و زباله های صنعتی استفاده می شوند. آن‌ ها برای حداقل ارتفاع به طوری که بتوان اجسام را بارگیری کرد، از یک مکان بلند طراحی می شوند. فریم های اصلی توسط Hardox ساخته شده اند و دوام و طول عمر بسیار بیشتری به آنها می بخشد. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر به موضوع تفاوت گراب رادیویی و هیدرولیکی بپردازیم.

گراب چیست‌ ؟

گراب وسیله ای است که برای برش بلوک های سیلو از گودال، گیره سیلو و… استفاده می شود. از طریق اتصال سه نقطه ای به تراکتور وصل می شود یا برخی دیگر به لودر جلو متصل می شوند. یک بلوک برش معمولاً دارای خوشه هایی در پایین و یک قسمت مستطیلی بزرگ با تیغه هایی روی آن است که با استفاده از دو قوچ هیدرولیکی بلوک را قطع می کند.

چنگک مکانیکی 

چنگک یک وسیله مکانیکی است که دارای دو یا چند فک است (گاهی اوقات به شکل تاشو)، برای برداشتن وسایل یا گرفتن چیزها استفاده می شود. طناب بسته از طریق یک بلموت یا یک غلتک کوچک به مکانیسم چنگ زدن تغذیه می شود. وزن چنگک توسط طناب نگهدارنده پشتیبانی می شود و به تیر بالا متصل شده و آزادی زاویه ای را امکان پذیر می کند. گراب هیدرولیکی اهداف زیادی در بخش صنایع سنگین دارند که شامل استفاده در حفاری و لای روبی، بارگیری و تخلیه تا حمل زباله های صنعتی، ضایعات، فولاد و بتن و… است.

انواع گراب

  • گراب هیدرولیکی
  • گراب رادیویی

1- گراب هیدرولیکی

گراب هیدرولیکی

گراب الکترو هیدرولیک مجهز به یک موتور الکتریکی برای تغذیه پمپ هیدرولیک است. پمپ هیدرولیک سیلندر هیدرولیک را وارد عمل می کند و سطل های چنگال را مجبور به باز و بسته شدن می کند. بیل مکانیکی چنگکی به گونه ای طراحی شده است که نیروهای چنگ زدن بالا و چسباندن برتر به همه مواد را ایجاد می کند. ارتفاع بالابر در گراب هیدرولیکی محدود نیست. این نوع گراب هیدرولیکی در مصرف انرژی صرفه جویی می کند. از گراب هیدرولیکی در ساختمان های بلند استفاده می شود. از گراب هیدرولیکی در حرکات عمودی نیز استفاده میشود.

ویژگی گراب هیدرولیکی

– مناسب برای حمل مواد فله

– مجهز به سیلندر

– پوسته های اجرا باز یا بسته می شوند

– سطل تاشو را می توان با روتور هیدرولیک (360 درجه) یا سر چرخشی مکانیکی (200 درجه) تهیه کرد.

– پوسته ها از مواد مقاوم در برابر سایش و سختی HB400 ساخته شده اند.

2- گراب رادیویی

تست اولیه گراب رادیویی سفارش شرکت تعاونی کارکنان اداره بندر بوشهر

تست اولیه گراب رادیویی سفارش شرکت تعاونی کارکنان اداره بندر بوشهر

کنترل از راه دور بی سیم گراب رادیویی می تواند در همه جا به طور همزمان کار کند (فقط وصل شوید و بروید) و نیازی به لوازم جانبی اضافی در جرثقیل کشتی نیست. چنگ زدن به سیم جرثقیل و باز کردن به سادگی با کنترل از راه دور میسر است، فقط کافیست دکمه “باز” در فرستنده رادیویی را در هر زمان در وسط هوا فشار دهید و بدون نیاز به نیروی اضافی برای کار با دستگاه، باتری های لیتیوم قابل شارژ با قدرت بالا و ظرفیت شارژ بالا و استفاده مداوم قابل اطمینان را تا 72 ساعت تضمین می کند. در وضعیت بارگیری قیف، عمل باز کردن قفل را می توان با فشار دادن کلید در هر زمان در طول دوره باز شدن قطع کرد، و گرفتن دوباره با فشار دادن “باز کردن” باز می شود. این مدل گیربکس دارای کارایی نزدیک به چنگک هیدرولیک موتور 80 و با کمتر از نصف قیمت چنگک هیدرولیک موتور است.

ویژگی های گراب رادیویی

– کنترل از راه دور گراب

– طراحی و دوام اثبات شده

– معمولاً برای جابجایی فله استفاده می شود (محموله های مواد در معدن)

– کاربرد در حمل و نقل انواع جرثقیل دو سیم، از جمله جرثقیل های متحرک، خزنده، بندری و کشتی

– تخلیه برنامه های کاربردی در پورت ها و پایانه ها نمونه های کلاسیک

– حمل محموله مواد غذایی و سایر کالا ها مانند سنگدانه های فلزی، دانه ها، کود، پلاستیک، سیمان، کلینکر، زغال سنگ، سنگ ریزه، شن، ماسه، سنگ معدن

– ریختن فلزات و سایر مواد فله که دارای چگالی تا 2.5 کیلوگرم در لیتر هستند.

– کار کردی سریع و ایمن

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *