بالابر مصالح ساختمانی

بالابر مصالح ساختمانی را بیشتر بشناسیم

بالابر مصالح ساختمانی را بیشتر بشناسیم

بالابر به طور خاص برای جابجایی اجسام سنگین تر در یک محیط صنعتی یا در یک مکان ساختمانی طراحی شده است. علاوه بر این، با استفاده از جرثقیل می توانید از یک بالابر متریال نیز برای بارگیری لوازم، ابزار و وسایل بالای ساختمان خود استفاده کنید. اگر بالابر آنقدر قدرتمند نباشد، ممکن است استفاده از لیفتراک در عوض آسان تر باشد. با این حال، استفاده از بالابر روشی آسان و مطمئن برای انجام کارهای شما است. در این راستا به منظور آشنایی بیشتر با این وسیله، لازم است بدانیم، بالابر مصالح ساختمانی چیست و شامل چه مواردی است؟

نکات قابل توجه در استفاده از بالابر مصالح ساختمانی

همان طورکه می دانید، بارزترین فایده ای که از استفاده از بالابر مصالح ساختمانی خواهید برد، این واقعیت است که باعث صرفه جویی در وقت و تلاش شما می شود. شما نیازی به استفاده از جرثقیل یا حتی کامیون های سنگین نخواهید داشت. از آنجایی که بالابرها بسیار محکم هستند، به راحتی نمی شکنند، بنابراین شما خرابی یا آسیبی زیادی نخواهید داشت، همچنین از هرگونه حوادث احتمالی و خساراتی که به طور بالقوه می تواند به شما، کارگران یا سایر افراد اطراف آسیب برساند، جلوگیری می کنید. بسیاری از شرکت های ساخت و ساز در سراسر جهان از این نوع تجهیزات بالابر برای کمک به خود در انجام کارهای مختلف استفاده می کنند، از بالا بردن تجهیزات سنگین تا جابجایی وسایل و مواد در بالای ساختمان ها. با این حال، برای کارهای معمول، بیشتر می توانید از بالابر مصالح ساختمانی نیز استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید از آن برای بارگیری وسایل در بالای یک تریلر ساختمانی استفاده کنید، یا اگر می خواهید چیز بزرگتری مانند یک مبلمان را بلند کنید، با استفاده از لیفتراک به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. در حقیقت گراب هیدرولیکی در بالابر بسته به طراحی و عملکرد خود به دو دسته تقسیم بندی می شوند که هر کدام عملکرد متفاوتی را ایفا می کنند. در نمونه اول، این سیستم روی بخشی به نام الکتروموتور نصب می شود و در نمونه دوم شلنگ هیدرولیک جهت تامین روغن به گراب هیدرولیکی متصل می شود و عملکرد خود را ایفا می کند.

بررسی انواع بالابر مصالح ساختمانی

  • آسانسور های بوم

آسانسورهای بوم به دلیل متمایز بودن بازوی طراحی شده در آن ها، به عنوان بالابرهای بند انگشتی نیز شناخته می شوند. پایه این بازو بر روی یک صفحه چرخان نصب شده است، بنابراین می تواند یک چرخش کامل دایره ای ایجاد کند. بازو خود دارای چندین مفصل است که به شما امکان خم شدن را می دهد. طراحی انعطاف پذیر در این گونه تجهیزات، موجب شده به راحتی موانع را برطرف کند و کارگران را به آسانی بلند می کند تا بتوانند به مناطقی برسند که دسترسی به آنها غیرممکن است. موارد قابل توجه در استفاده از آسانسورهای بوم در بالابر مصالح ساختمانی، شامل تعمیرات برق و لوله کشی یا پروژه های نظافت و نگهداری است.

بالابر مصالح ساختمانی

  • بالابر های تلسکوپی

بالابر های تلسکوپی دارای بازوی قابل ارتقا هستند که با استفاده از آن ها می توانید، به ارتفاعات مختلف برسید. بر خلاف بالابرهای دیگر، مدل های تلسکوپی دارای یک بازوی مستقیم هستند که به یک صفحه دوار آزادانه چرخان متصل هستند. سطل موجود در این نوع بالابر به طور معمول کوچک است و هر بار یک نفر را در خود جای می دهد. بالابرهای تلسکوپی برای کارهایی کاملاً تخصصی مانند تعمیرات برقی یا برش درختان که در آن یک کارگر می تواند کار را انجام دهد، مناسب است. هم چنین برخی از آن ها دارای چنگک تخلیه هستندکه به منظور بالابردن و تخلیه مصالح ساختمانی استفاده می شود. برد آسانسور تلسکوپی، نسبت به سایر گزینه ها دارای برد بیشتری است. آنها با عملکرد الکتریکی که دارند، برای استفاده بیرونی در دسترس هستند.

نتیجه گیری:

امروزه انواع مختلفی از بالابر مصالح ساختمانی وجود دارد که بسیاری از مشاغل بسته به فعالیت خود، از آن ها استفاده می کنند. بسیاری از آن ها دارای چنگک تخلیه هستند که می توانند وسایل مختلف را در حین بارگیری تخلیه کنند و برخی از آن ها هم دارای گراب هیدرولیکی هستند که در حین بارگیری مصالح کارایی متفاوتی را ایفا می کنند. در این سیستم ها، اندازه فاکتور مهمی است که باید در نظر گرفته شود. شما همچنین باید نوع حرکت، ظرفیت وزن، محدودیت های فضا و منبع تغذیه در این تجهیزات را در نظر بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *