دستورالعمل کار با بسکت حمل نفر و بار

مقدمه

استفاده از بسکت ها از جمله تجهیزاتی است که در صنایع مختلف از آن استفاده می شود. طراحی این وسیله ی کاربردی با توجه به نیاز بازار در ابعاد و اندازه های مختلف باعث می شود بسیاری از موانع در ارتباط با حمل بار برطرف شود. برای جلوگیری از ایجاد حوادث احتمالی باید در زمان خرید بسکت های حمل بار استانداردهای لازم را چک کرد. برای حمل بار و یا نفر از این وسیله استفاده می شود و امنیت و سلامت افراد را تامین می کند. شرکت مال عاشوره سازه جنوب با در نظر گرفتن نیاز مشتریان خود به ساخت تجهیزاتی از قبیل بسکت حمل بار و فروش قیف تخلیه بار می پردازد.

دلایل استفاده از بسکت حمل بار

بسکت حمل بار مزیت های زیادی دارد. از این وسیله به دلایل مختلفی استفاده می شود. بسکت ها برای حمل انواع بارها مناسب است. بسیاری از بارهای کارگاه های صنعتی مانند جعبه ها به وسیله ی بسکت ها جا به جا می شود. این بسکت ها با راهنمایی افراد می تواند به آسانی کار کند و خطراتی را که تصادف ماشین حمل بار در پی داشته است را برطرف می کند. این ابزار تخصصی و ایمنی برای حمل کالا و افراد باعث سهولت در انجام کارها شده است. به دلیل خطراتی که جا به جایی دستی دارد هزینه های مالی و جانی زیادی متوجه افراد می شود. سبدهای حمل بار می تواند موادی را که وزن زیادی دارند را نیز جا به جا کند به همین دلیل آسیب رسیدن به مواد به حداقل می رسد. در محیط های تولیدی استفاده از این بسکت ها علاوه بر کاهش زمان حمل بار باعث افزایش بهره وری در این محیط ها می شود. برای محیط هایی که حمل بار بهداشتی در آن ها انجام می شود مانند صنایع غذایی، شیمیایی و دارویی می توان از شستشو و نظافت به موقع این سبدها اطمینان حاصل کرد. ایم بسکت ها سبک هستند و فضای کمی را اشغال می کنند.

رعایت نکات ایمنی در کار با بسکت

اتاقک های حمل بار توسط مهندسین متخصص طراحی می شود. این بسکت ها توانایی حمل افراد تا 5 نفر را نیز دارند. برای استفاده از این محصول رعایت نکات ایمنی بسیار ضروری است. این کار باعث ارتقاء سطح کیفی کار می شود. در صورت که قصد دارید افرادی را با استفاده از بسکت ها جا به جا کنید بهتر است از قبل نکات ایمنی را رعایت کنید و از بروز هرگونه حادثه پیشگیری کنید. استفاده از جرثقیل برای حمل نفر باعث می شود کارها به سادگی انجام شود. برای اطمینان از حمل دقیق بهتر است جرثقیل توسط بازرسان رسمی تایید شود. استفاده از بسکت ها به طور همزمان برای حمل نفر و بار ممنوع است و باید هر کدام از آن ها به طور جداگانه ای حمل شوند. برای کار با بسکت باید از خطوط برق فاصله بگیرید و سیمی را که برای اتصال به زمین است وصل کنید.

برقراری ارتباط با بی سیم بین افرادی که درون بسکت و کسانی که در محیط هستند باعث می شود ایجاد خطر به صفر برسد. راننده ی جرثقیل با کنترل سیستم های ارزیابی باید از عملکرد دستگاه اطمینان حاصل کند. استفاده از علائم ریگری به افراد کمک می کند تا هدایت فرد را در نقطه ی عملیات به دست بگیرد. بهتر است افراد درون جرثقیل از قبل با این علائم آشنایی داشته باشند. برای اطمینان از محکم بودن جرثقیل بهتر است با در نظر گرفتن وزن افراد وسایلی درون جرثقیل قرار داده و آن را تا نقطه ی مورد نظر حمل کنید. استفاده از کلاه ایمنی و تجهیزاتی که باعث حفاظت از فرد می شود بسیاری از خطرات در حین انجام کار را کاهش می دهد. استفاده از سیستم قفل روی تجهیزات مربوط به سقوط آزاد ضروری است. بهتر است جرثقیل را بر روی یک سطح صاف و یکدست قرار دهید. در صورتی که جرثقیل دارای سیستم چک ولو باشد امکان حرکت آن در صورت بروز نقص فنی بسیار کم است.

در شرایطی که آب و هوا برای حرکت بسکت مناسب نباشد نباید آن را حرکت داد. حمل نفر با بسکت در صورت وجود باران و طوفان بسیار خطرناک است.

رعایت ایمنی بسکت توسط راننده

مهم ترین قسمت مربوط به ایمنی در حین کار با بسکت مربوط به رانندگان جرثقیل و تبحر آن ها دارد. در صورتی که این رانندگان ایمنی را در کار خود رعایت کنند می توانند بسیاری از خطرات احتمالی را کاهش دهند. راننده با دقت در هدایت بستک در صورت بروز مشکل می تواند موقعیت افرادی را که درون بسکت هستند به آسانی تغییر دهد. ایمنی افراد درون بسکت بستگی زیادی به دقت راننده دارد به همین دلیل راننده جرثقیل نباید به رادیو گوش کند و یا با تلفن همراه صحبت کند. در هنگام عملیات با بستک جرثقیل باید قفل باشد تا از بروز حادثه پیشگیری شود. تبحر راننده باعث می شود از برخورد بستک با دیگر وسایل و تجهیزات جلوگیری شود.

نتیجه گیری

برای خرید تجهیزاتی از جمله بستک حمل بار و دستگاه تخلیه غلات بهتر است با تولید کنندگانی تماس بگیرید که از تولیدات آن ها اطمینان کافی داشته باشید. شرکت مال عاشوره با در نظر گرفتن نیاز مشتریان خود سعی در بهبود روزافزون تجهیزات تولیدی دارد و برای تامین نیاز بازار داخلی تلاش می کند. متخصصان این شرکت محصولات درجه یک را با تضمین واقعی در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *