راهنمای نصب موتور ویبره بر روی بدنه هاپر

مقدمه

هاپرها قیف های صنعتی هستند که مواد صنعتی را که باید به خطوط تولید منتقل شوند در خود ذخیره می کنند. این محصول یک یا چند مخزن برای ذخیره ی مواد دارند و از یک قیف، نوار برای انتقال مواد و یک میز لرزان مارپیچ درست شده اند. هاپرها در برابر ضربه و فشار مقاوم هستند و از آهن و یا گالوانیزه درست می شوند. این محصول انواع مختلفی مانند مخروطی، مربع، سهمیه شکل، قیف با خروجی زاویه دار و هاپر با یک ظرف عمودی، دارند. از هاپر در صنایع مختلفی مانند، صنعت غذایی، معدن، فولاد، صنایع شیمیایی، کارخانجات تولید بتن، کود و خوراک دهی به دام استفاده می شود.

شرکت مال عاشوره سازه جنوب با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه ی تولید و عرضه ی تجهیزات صنعتی به دلیل همکاری با پروژه های بزرگ ملی نامی نیک از خود به یادگار گذاشته است. برای خرید تجهیزاتی مانند گراب صنعتی می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

نصب موتور ویبره بر روی بدنه هاپر

در انتخاب موتور ویبره ی بدنه باید به دو فاکتور اصلی یعنی انتخاب دور موتور ویبره و انتخاب نیرویی که ضربه را وارد کند در نظر بگیریم. برای نصب موتور ویبره بر روی انواع هاپر ها باید با نوع نصب و راهنمای آن آشنایی داشته باشید. برای نصب موتور ویبره بر روی هاپر مخروطی بهتر است نبشی ای را که به طول 5/17 الی 5/7 سانتی متر است را روی بدنه جوش بدهیم و بعد از آن صفحه ای را نیز بر روی آن جوش داده و موتور ویبره را با چهار پیچ بر روی این صفحه متصل می کنیم. برای این کار بهتر است از افراد متخصص کمک بگیریم و برای نصب آن ها از قبل تجربه ی کافی را داشته باشیم.

محل نصب موتور ویبره بر روی هاپر

برای نصب ویبره بهتر است آن را در نزدیک ترین مکان به دهنه ی خروجی و فاصله ی یک سوم کل هاپر نصب کنیم. برای محاسبات نباید قسمت شیب دار را فراموش کنیم و باید آن را مدنظر گرفت. در صورتی که هاپر سه متر باشد بهتر است نزدیک به یک متری دهنه ی خروجی را برای نصب ویبره در نظر بگیریم. در صورتی که ویبره ی بدنه در نزدیک دهنه ی خروجی باشد مواد راحت تر از آن خارج می شود.

تعداد موتورهای ویبره برای هاپر مخروطی

برای برخی از هاپرها نیاز به نصب بیش از یک ویبره برای اتصال می باشد. سایز هاپر می تواند برای تشخیص تعداد ویبره ها مناسب باشد. برای تشخیص نصب تعداد ویبره ها روش مناسبی وجود دارد.

هاپرهایی که قطر 5/4 دارند باید یک ویبره بر روی آن ها نصب شود.

برای هاپر با قطر 5 نصب دو ویبره نیز کافی است.

برای هاپرهای بیش از 5 نیز اغلب سه ویبره نصب می کنند.

در صورتی که می خواهید از دو موتور استفاده کنید بهتر است ویبره ی دوم در وسط هاپر و طرف مقابل قرار بگیرد.

در صورتی که برای هاپر نیاز به نصب ویبره ی دوم و سوم بود این ویبره ها در زاویه ی 120 درجه نسبت به یکدیگر و در میان هاپر نصب می شد.

نیرویی را که موتورهای ویبره به هاپرها منتقل می کنند برای ایجاد اصطکاک بین دیواره ی هاپر و موادی است که در آن وجود دارد. برای این کار بهتر است وزن مواد را که با دیواره ی شیب دار هاپر تماس دارد محاسبه کنیم.

چگونگی نصب موتورهای ویبره برای انواع هاپرها

برای نصب موتورهای ویبره بهتر است وزن مواد در نظر گرفته شود. اگر وزن مواد 1000 کیلوگرم باشد استفاده از ویبره ی 100 کیلوگرمی کافی است. در صورت نیاز با تنظیم لنگ ها می توان از قدرت ویبره کاست. در زمان تنظیم ویبره بهتر است لنگ ها به یک اندازه و در یک جهت مساوی زاویه بگیرند.

در هاپرهای مربعی قدرت ویبره بالاتر است و نصب و محل نصب مانند ویبره ی مخروطی می باشد.

هاپر پارابولیکی یا سهمی به شکلی است که برای نصب موتور ویبره بر روی آن باید فاصله ای را که ویبره از در خروجی دارد در نظر بگیریم. این فاصله را اغلب تا 30 متر محاسبه می کنند. انتخاب قدرت ویبره در آن مانند ویبره های مخروطی است.

در هاپرهایی که خروجی زاویه دار دارند فاصله ی ویبره از دهانه ی خروجی کمتر است. خروج مواد در این هاپر مانع و اصطکاک بیشتری دارد به همین دلیل ویبره را باید نزدیک به دهانه ی خروجی نصب کرد. این فاصله باید 10 سانتی متر در نظر گرفته شود.

بری هاپرهایی که یک طرف عمودی دارند مانند هاپرهای مخروطی، محلی که برای نصب ویبره صنعتی در نظر گرفته می شود، قدرت موتور یکسان انتخاب می شود. فاصله ای که موتور ویبره از کف هاپر دارد یک سوم طول کلی قسمت شیب دار می باشد. در صورتی باید از ویبراتور قوی تری استفاده کرد که فاصله ی زاویه ی ویبراتور بیش از 30 درجه باشد. اگر دیواره ی هاپر بسیار سنگین باشد باید از موتور ویبراتوری استفاده شود که قدرت زیادی دارد. برای موادی که به دلیل چسبناک بودن دیرتر حرکت می کنند بهتر است از دو ویبراتور سبک تر استفاده شود.

نتیجه گیری

استفاده از تولیدات داخلی در صنایع مختلف نه تنها باعث پیشرفت روز افزون این محصولات می شود بلکه افزایش تولیدات را نیز در پی دارد. برای خرید انواع محصولاتی که در ایران تولید می شود بهتر است پیش از خرید رزومه ی تولید کننده را مشاهده کرده و برای تهیه انواع محصولات و تجهیزات صنعتی تصمیم بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی خرید تجهیزات صنعتی مانند بسکت حمل بار با متخصصین شرکت مال عاشوره مشورت کنید و بهترین تولیدات داخلی را تهیه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *